איך כותבים

הבלוג של כתיבה אפקטיבית

מה עושים עם השאריות של הילד הנוצרי אחרי החג. והזמנה לוועידה. בלי כסף

גם אתם מרגישים קצת מחוץ לקונטקסט? מה קורה עכשיו? זה חג? זה לא חג? מתי מברכים? מתי הצפירה? מתי כבר תעבור הצרבת הזאת?

עכשיו, תפקחו את העיניים, תסתכלו סביב. למעשה, כל החיים המקצועיים הם חול המועד שכזה: תהייה ארוכה ומתמשכת של הנפש: מה הדבר הבא שלי? האם אני מוכנה אליו? איך אני צומחת? איך אני יוצאת מאזור הנוחות של ארבעת הלקוחות והחתול, ועושה משהו משמעותי? איך אני מתפטרת ופותחת עסק, אבל מצליחה להישאר עם הראש מעל המים? איך אני מפסיקה לרוץ אחרי הזנב של עצמי ותשלומי המע"מ, והולכת לעבוד על הקולקציה הבאה, הסדנה הבאה, המיזם הבא, הסטרט-אפ הבא?

יש שאלות שדווקא יש עליהן תשובות. למשל, תנו לי רגע להסיר את מעטה המסתורין מעל ארבע קושיות:

איך כותבים לפייסבוק?

ובכן, עדיף במקלדת. ואם אתם מתעקשים לקבל את הפרטים שמתחת לתשובה הזו, אז הנה: כותבים לפייסבוק כמו שכותבים בכל מקום. אותו הדבר. ואם אתם לא משרד ממשלתי שצריך להישמע ממלכתי עד אימה, אז בכל המקומות האחרים גם כן מוטב שתכתבו כמו בפייסבוק.

איך כותבים שיווקי?

ובכן, עדיף במקלדת. והפרטים: הכל שיווקי. כתבתם שהלכתם לסופר והבאתם מצה וסודה לשתייה למרוח עליה? זה השיווק שלכם. העליתם תמונה של הילד רודף אחרי חתול? זה השיווק שלכם. הכל הכל שיווק. כל מה שאתם מעלים בכל מקום, הוא הדרך שבה אתם רוצים שהעולם יתפוס אתכם.

איך כותבים מרגש?

תנו לי להפתיע אתכם הפעם: עדיף במקלדת. רוצים עוד פרטים? גם אני. לרגש באיזה עניין? חתול קטן ופצוע שמצאתם מדמם בכביש? קוף קטן ופצוע שמצאתם מעשן חשיש? מוצר קטן ופצוע שמכרתם לעיוור אדיש? התשובה האמיתית והשלמה לשאלה הזו היא שקודם כל תתחילו לכתוב. עדיף במקלדת. אחר כך תשאלו שאלות.

מה עושים עם השאריות של הילד הנוצרי אחרי החג? (או: איך כותבים כותרות מושכות?)

ובכן, את הילד אני ממליץ להחזיר למזווה עד לשנה הבאה. או שלכו תדעו, אולי יתחשק לכם להכין ממנו איזה קיש לשבועות. וכותרות? כותרות, שוב, עדיף לכתוב במקלדת. כדי לכתוב כותרת צריך להתיר רסן. צריך לא לפחד. צריך להקליד. בחמת זעם. או בעדינות יתרה. כותרות באות למי שמשתתף. צריך להשתתף.

שאלת בונוס: ואיפה מוצאים תשובות לשאלות?

הו, טוב מאוד שאתם שואלים. מחר, יום שלישי, שש בערב: ועידת ההתייעצות הראשונה של כתיבה אפקטיבית (מפגש אונליין. לא עולה כסף). אפשר לבוא ולשאול כל שאלה שיש לכם בנוגע לכתיבה או שיווק. ואם אני לא אדע את התשובה, אולי יהיו עוד אנשים עם תובנות מהותיות.

רוצים להשתתף? ברור שאתם רוצים. ענו לאימייל הזה: bashanpr@gmail.com. שלחו לי את השאלה שלכם (או סתם אימייל בלי שאלה, אם אתם רק רוצים להקשיב) ותקבלו הזמנה למפגש אונליין באמצעות תוכנת זום (שהיא סוג של סקייפ פשוט וחינני שאפשר להוריד פה). וכן, תזמינו גם חברים. יהיה מעניין.  

הערת המערכת: המחזור השני של סדנת הבלוגריות (והבלוגרים) מתחיל בשבוע הבא. רוצים מקום אינטרנטי משלכם שאנשים יאהבו נורא? רוצים לדעת איך לעשות את זה? רוצים אשכרה לשפר את הכתיבה שלכם תוך חודש וחצי? להגיע לרמה הבאה? נו, אז זה לגמרי בשבילכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה רק אחד אם אפשר שניים?

לרגל השקת הספר החדש תכתוב תרוויח, שני הספרים ביחד במחיר של 149 ש"ח בלבד, כולל דמי משלוח.

הזמינו מהר לפני שייגמר (: