איך לנצח את התחרות

הבלוג של כתיבה אפקטיבית

הסוד נחשף: ערכת המחץ החשאית לחיסול התחרות שלכם

הייתם צריכים לראות אותי פעם כשהייתי קורא אתרים של אנשי תוכן מתחרים. ויותר גרוע מזה, של אנשים שמלמדים כתיבה שיווקית ועסקית. וקופי. אין מספיק ח' בעברית בשביל הפחחחחחחחחחחחחחחחחים שלי.

זה תמיד אותו דבר: מישהו היה ממליץ עלי (ומתייג אותי) באיזה קבוצה בפייסבוק, ואז אני מגלה שיש עוד אנשים. והאנשים האלה, לא תאמינו, הם המליצו על אנשים אחרים. לא יודע מה עבר עליהם. באמת שאני לא יודע.

פחחחחחח

ואז הייתי הולך לאתרים של המתחרים האלה. שאנשים אחרים ממליצים עליהם ולא עלי. ושם הייתי רואה שהם קוסמת,  מדען מיליםהופכת מציאות למילים וקופירייטר וחייט תוכן. יש עוד. יש אפילו קוברה. נשבע לכם. אני פרסי נחש ארסי.

פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח.

וכהייתי מפסיק עם כל החחחחחח' הזה, הייתי עובר לצקצק: תראה את ההוא: אין לו נקודה בסוף משפט. וההיא טועה בזכר ונקבה. ולהוא יש כל כך הרבה יותר מדי מילים במשפט. ומההיא לא הייתי קונה סמרטוט רצפה.

וככה עוד ועוד.

עד שיום אחד

עד שהתעוררתי יום אחד (הו! המספר מתעורר יום אחד! סוף סוף!), וגיליתי שכל הפחחחחחחחחחח הזה לא כל כך טוב בשבילי. ולא כל כך קונסטרוקטיבי.

והאמת היא שהם לא כאלה גרועים, המתחרים שלי. ולא רק אידיוטים ממליצים עליהם. למעשה, נראה לי שממליצים עליהם בצדק. ושלפעמים הטקסטים שלהם לא לטעמי, אבל הרבה פעמים אני גם מסתכל על הטקסטים האלה וחושב לעצמי ש"וואלה, לא רע". ו"הטקסט הזה דווקא עובד". ו"אולי אני צריך ללכת לסדנה שלה". ואולי גם אני אהיה קוברה?

או לפחות אנקונדה.

והמתחרים, הם גם לא בדיוק מתחרים. כי הם עושים דברים קצת אחרת. וחושבים קצת אחרת. ומאמינים בדברים אחרים. ומבטיחים דברים אחרים.

ויש להם לקוחות שהם לא בדיוק הלקוחות שלי. כי הם מאמינים בדברים אחרים. ומשתכנעים מדברים אחרים. ואוהבים טקסטים אחרים. ועוד כל מיני סיבות. ואפילו אם הלקוחות שלהם היו בדיוק כמו הלקוחות שלי, הרי כמה אנשים כאלה יש? שכותבים תוכן מצוין ומלמדים מצוין? שניים? חמישה? עשרים? נגיד שחמישים.  

בכל שנה נפתחים בארץ יותר מ-50 אלף עסקים חדשים. זה אומר שאם נטפל בכל שנה באלף לקוחות – כל אחד מאיתנו – עדיין נספיק לעבוד רק עם העסקים החדשים. אז אולי אולי, בעצם, יש מקום לכולם.

ואפילו יותר חשוב מזה, אני לומד מהם דברים חדשים. וזה המפתח האמיתי להתקדמות. זו הנוסחה הסודית. זו ערכת המחץ. זה המתכון המטריף. זהו הארס בין עיני הלקוחות.

(טוב, סליחה. ככה זה כשאתה קורא יותר מדי אתרים של אנשי תוכן.)

ברצינות, הסוד הוא להפסיק להיות הילד הכי חכם בחדר. לא לחשוב את זה. לא להאמין בזה. כי אם אתה הכי חכם, איך תלמד? ממי תלמד? הדבר היחיד שיש לך לחדש לעצמך זה עוד ח' בפחחחחחחחח.

זהו. הלכתי לקרוא נוסחאות שיווק סודיות. תתפללו ששום דבר לא יתפוצץ לי בידיים ושערכת המחץ הסודית לא תמעך אותי.

ותאהבו את המתחרים שלכם. אחרת איך תלמדו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה רק אחד אם אפשר שניים?

לרגל השקת הספר החדש תכתוב תרוויח, שני הספרים ביחד במחיר של 149 ש"ח בלבד, כולל דמי משלוח.

הזמינו מהר לפני שייגמר (: