איך לכתוב לטאבולה ואאוטבריין

הבלוג של כתיבה אפקטיבית

איך לכתוב לטאבולה ואאוטבריין

יום אחד בבוקר התפרסם מאמר בטאבולה (ובאאוטבריין גם). לא עברו דקות אחדות, וקורא הגיע אל המאמר (בזכות קליק בייט על הכיפאק בתחתית של ידיעת פח על הקרדשיאנס). קרא הקורא פסקה אחת, קרא פסקה שנייה, המשיך וקרא עוד דקה או שתיים – עד שלבסוף טרק את הטאב עם המאמר וחשב לעצמו, "אה, אז זה הטעם של לחם רטוב. באמת תמיד תהיתי לגבי זה".

(המשפט האחרון הוא שקר מוחלט. אף אחד לא תהה מעולם מה טעמו של לחם רטוב.)

אבל הסיבה שהחוויה הזו מוכרת לכם, היא המאפיין המשותף של רבים מהמאמרים הממומנים באאוטבריין וטאבולה: לא קורה בהם כלום. ואם לא קורה שום דבר, אז אין טעם לכתוב – ובוודאי שאין שום סיבה לקרוא.

קבלנים, למשל, רוצים לכתוב על הפרויקט החדש שלהם. גם כשאין שום דבר חדש לומר עליו והוא יהיה מוכן רק בעוד חמש שנים ושש תביעות – הם נורא רוצים לכתוב עליו. כלומר, הם בכלל לא רוצים לכתוב עליו (כי אין להם מה להגיד) אבל הם נורא רוצים שאנשים יקנו את הדירות שבו (שיהיו מוכנות רק בעוד חמש שנים ושש תביעות), אז הם כותבים מאמר. כדי שיהיו לידים ונוכל למכור דירות בפרויקט.

אז מה יש להגיד על פרויקט כזה? שיש בו קירות? ודירות? אי אפשר להגיד את זה ב-500 מילה. זה 250 פעם קירות ועוד 250 פעם דירות. לא מעניין. אז במקום זה, כותבים על משהו דמיוני. נגיד, טרנדים. הבעיה היא שגם מרבית הטרנדים מוצו עד תום: כמה פעמים אפשר להגיד שהמחירים כל הזמן עולים בהוד השרון ובברלין? כמה פעמים אפשר להגיד שהציבור עובר מצמודי קרקע למגדלי יוקרה? כמה פעמים אפשר להגיד "חוויית מגורים יוקרתית" ב-500 מילה?

(הרבה, אני יודע, אבל אפילו לקבלנים יש מידה מסוימת של מודעות עצמית. מעט, אבל יש.)

טרנד, עאלק

אז במקום זה, ממציאים טרנדים (ומחקרים תומכים). למשל, על ההעדפות המשתנות של הדיירים (מכלבים לחתולים, מבנות לבנים, ממנגל לשאיטן). או על המעבר של צעירים לעיר הגדולה (נו באמת).

ומה יוצא במאמרי הטרנדים האלה? כלום, שום דבר וטעם של לחם רטוב.  

נו, אז איך לכתוב לטאבולה ואאוטבריין?

רוצים שאנשים יקראו את הטאבולה והאאוטבריין שלכם? תדאגו שיקרה בהם משהו: מבצע, יום מכירה, שינוי, מגמה (אמיתית), השקעה, התקדמות – משהו! אם אין התרחשות, התוכן תמיד יהיה משעמם – ומעט הלידים שתקבלו יהיו פח אשפה.

לא לשכוח: התרחשות, התרחשות, התרחשות. אם אין לכם התרחשות לדבר עליה – עדיף לוותר על המאמר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

היי, רוצים לקבל ממני תכנים נוספים?

מלאו פרטים כאן!