עשרה טיפים לכתיבה ויראלית - כתיבה אפקטיבית

הבלוג של כתיבה אפקטיבית

עשרה טיפים לכתיבה ויראלית

הדרך הכי טובה להגיע לוויראליות במהירות היא לצלם את עצמכם מקללים שוטר. או מרביצים לילד. דקה וחצי-שתיים. תוסיפו לזה כיתוב "הישראלי המכוער", ואתם בדרך לתהילת עולם. כמובן, זה לא יעזור לדימוי שלכם בקהילה, אז עדיף לצלם מישהו אחר מתנהג ככה. אני ממליץ על שימוש בילדים שלכם לטובת העניין, כי הם משאב זמין וזול יחסית. גם זה סוג של כתיבה ויראלית.

אם זה לא עובד, ואתם רוצים שדווקא טקסט שלכם יגיע לקצווי ארץ, תשתמשו ביכולת ובכישרון שלכם. כלומר: שלמו לחברים כדי שישתפו. אבל אם אתם קצרים במזומן, הנה כמה רעיונות שיהפכו את הטקסטים שלכם לאפקטיביים יותר ולכן גם ויראליים יותר:

1. תגידו משהו מעניין: קרטיב זה טעים, אוטובוס זה מזהם, אוגוסט זה גהינום, יום ראשון זה ג'יפה. כולם אומרים את זה כל הזמן. כולם מסכימים על זה. כדי לכתוב ויראלי ואפקטיבי אתם צריכים דעה משלכם. ודעה משלכם אומרת שלפעמים גם צריך להיות מוכנים שלא יסכימו אתכם.

2. נצלו את העיתוי: יש לכם חדשות מסעירות על זה שהמושחת מושחת? זה כמעט כמו חדשות מסעירות על זה שהרומאים דיברו פרסית במאה השנייה לספירה. כלומר, זה לא מעניין כמעט אף אחד. בפייסבוק, אם אתם לא מתייחסים למשהו מהיום – מקסימום מאתמול – אתם לא כל כך רלוונטיים.

השתמשו בכותרות ביניים

3. הסיפור שלכם מעניין רק אם אפשר ללמוד ממנו משהו. רק אם הוא משליך על הכלל: אחד הכללים הבסיסיים ביותר של כתיבה אפקטיבית הוא שאנשים מזדהים יותר עם סיפורים רלוונטיים מבחינתם. אם מה שאתם מתארים יכול לקרות גם להם, או לחברים שלהם. או להוריהם. או לילדיהם. סיפורים פרטיים הם נהדרים, אבל אם הם אקסטרים גורנישט שלא רלוונטי לחיים של הקוראים שלכם, אז הם לא ויראליים.

4. במקום לספר בדיחות, תנסו להיות מצחיקים.

5. או מרגשים. אבל אל תתאמצו. אם אתם אומרים על משהו שהוא "מדהים!!!" זה לא אומר שהוא באמת מדהים. זה רק אומר שאתם משתמשים במילים בנאליות ובהרבה סימני קריאה. כלב שמיילל כי כואב לו, ילד שמחייך אליך הם נוגעים ללב. בלי מדהים ולללא סימני קריאה.

השתמשו בעוד כותרות ביניים

6. תהיו אותנטיים. אפשר לזייף בפייסבוק. להישמע כמו מישהו שאכפת לו. אם אתם טובים בזה, אנשים יקראו אתכם חודש. אם תהיו אמיתיים יקראו אתכם תמיד.

7. תראו את הקוראים שלכם. אל תכתבו להם מעל הראש. אל תכתבו להם מתחת לרגליים. תחשבו כמה קשב יש להם וכמה נכונות יש להם לקרוא אתכם – וגם מה מעניין אותם. אני, למשל, יודע ששמונים אחוז מהקוראים שלי התייאשו מהטקסט הזה לפני שהגיעו לכאן.

השתמשו בממש מלא כותרות ביניים

8. רהיטות עוזרת. את יכולה לכתוב אחווווותתתתתטטטייי אם זה מגניב אותך, אבל את רוב הקוראים זה לא יגניב.

9. התמצאו בחומר. אם אתם כותבים על נושא ולא מבינים בו כלום, אתם עלולים להיות ויראליים כמו הדביל שגנב את האייפון וממשיך להעלות תמונות לדרופבוקס של בעלת האייפון. זה ויראלי, אבל זה ממש לא נעים.

האמת היא שאני שונא כותרות ביניים. אל תגזימו

10. אל תנסו להיות ויראליים. כיתבו מהראש ומהלב לא מהתחת ומהאגו. אל תתעסקו בכמה לייקים אתם הולכים לקבל, אלא האם יש לכם מה להגיד, האם זה רלוונטי לקורא, האם זה הזמן הנכון לכתוב את זה – ובעיקר האם מתחשק לכם לכתוב את זה.

וככה תקבלו מלא לייקים.

#סליחה

המלצה

את נוני ראובני היכרתי דרך כתיבה ויראלית בפייסבוק לפני כמה שנים. מאז הוא הפך לחבר בלב ובנפש כי הוא קסם על ים כנרת. נסענו ביחד עד קצה העולם. אפילו נבחנו ביחד על כלב ים פעם. #באמת #נשבעלכם. וחוץ מלנבוח ממש טוב על כלבי ים, הוא כותב נהדר: ממריא מהמקום שבו כולנו נמצאים, ומגיע למקומות שרגל אדם לא דרכה בהם. נראה לי. תעקבו אחריו בפייסבוק. כדאי לכם.

ושיהיה לכם שבוע נהדר. אם כלב ים נובח עליכם, תצטרפו אליו. זה נעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

היי, רוצים לקבל ממני תכנים נוספים?

מלאו פרטים כאן!