כתיבה ונון-קונפורמיזם

מה מעניין אנשים לכל הרוחות. ועוד יותר ממה מעניין אנשים: מה מעניין אותי? כי אני יושב פה מול המסך ומדמם מהאוזניים. אני קורא פוסטים ומדריכים ועולמות חדשים שכולם נורא נורא מתלהבים מהם – וממלמל לעצמי “כבשים. למה כולם כבשים?”

מה שאומר שבעצם, אולי לא כדאי לכם לשים משקל גדול מדי על הטעם שלי. אני חושב על איך לכתוב לאנשים שחושבים שהם אינטליגנטים. אנשים שחושבים שהם מיוחדים.

בעצם, אני חושב על איך לכתוב לאנשים שחושבים שהם נון-קונפורמיסטים.

(כי כולם חושבים שהם אינטליגנטים, לפחות במידה, וכולם כולם בטוחים שהם מיוחדים. אין חברה שנכנסתי אליה ולא שמעתי בה “אנחנו לא כמו כולם. אנשים פה הם <הכניסומשהו> מיוחד! במיוחד! וזה ייחודי! נורא ייחודי!)

אבל נון-קונפורמיסטים? לא כולם חושבים שהם נון-קונפורמיסטים. יתרה מכך, רוב האנשים לא רוצים להיות נון-קונפורמיסטים. רוב האנשים אומרים לילדים שלהם (כמו כולם), “למה אתה לא יכול להיות כמו כולם?” נון-קונפורמיסטים ממש לא רוצים להיות כמו כולם. הם רוצים להיות מיוחדים. הם רוצים ללבוש דזיגואל ולנסוע במיני ולגור בנווה קקי.

בקונפורמיזם אין חדשנות

אוי. הכנסתי את עצמי ללופ. אולי בעצם כולם רוצים להיות נון-קונפורמיסטים?

לא, אני מניח שלא. מוטב לי להניח שלא כולם רוצים דזיגואל או מיני או סוויץ’ של נינטנדו. רק הנון-קונפורמיסטים. ועוד כמה.

ואם אמלט לרגע מההתפלפלות, מה שאני מנסה לומר בעצם, הוא שבקונפורמה לא באמת יכולות להיוולד דעות חדשות ומעניינות. טויוטה וראשון לציון ואייל גולן וברבי זה לא מעניין. זה לא מיוחד. זה בדיוק בדיוק בדיוק כמו כולם. יכול להיות שכולם אוהבים את זה, יכול להיות שלכולם יש כזה. סביר להניח שאפשר לעשות ים כסף מטויוטה וראשון לציון ואייל גולן וברבי – אבל אלוהים, איזו שממה תרבותית ואינטלקטואלית הם מביאים איתם.

רוצים להיות מליאנים? דברו על הפות מוביל שלכם, השחיתו את הדיונות שלכם, הסלילו את בניכם ובעיקר את בנותיכם. ככה עושים מותגים במאה הזו.

או שתהיו מעניינים. יש בזה פחות כסף, פחות לקוחות יותר מאמץ, יותר תסכול – אבל הרבה הרבה יותר ערך. חוץ מבמקרה המאוד מיוחד שבו אתם מיוחדים. אז, חברים, אתם יכולים להביא את המכה.

וחוץ מזה, אם אתם מיוחדים, אז יש במה שמעניין אתכם גם את עצמכם. ותאמינו לי, אם יש דבר אחד בעולם שאסור לוותר עליו, אפילו יותר מכסף, זה עצמכם.

==

(פה אני כותב כתיבה ונון-קונפורמיזם בשביל SEO. אם הגעתם עד לפה, אנא התעלמו מהפסקה האולטרה מיותרת הזו. אני מתנצל. בסך הכל מעלים פה קרבנות למולך הגוגל.)

תגובות

הגיבו

Top