החיים עם ספקים

הבלוג של כתיבה אפקטיבית

ספקים מתים בסתר

לעסק הקטן יש כל כך הרבה לעשות. זה בזבוז זמן אפילו להתחיל לחזור על זה. הרגע, למשל, העברתי את ריכוז ההכנסות למי שמוציאה את חשבוניות העסקה בסוף החודש. מחר אעביר חשבוניות מס לרואה החשבון. והיום בטח יגיעו חשבוניות מאנשי דיגיטל, עיצוב, תכנות.

וזה עוד לפני העבודה. בעסק אחד של אדם אחד.

כשעובדים עם כל כך הרבה ספקים, מגלים שקשה נורא למצוא את הספק הנכון. שהרבה יותר קל להיכשל בתהליך האיתור שלו מאשר להצליח.

לא אשמתו

הנטייה הטבעית היא להאשים את הספקים. יש לי חבר שבילה את הניינטיז בלטעון שהוא "מוקף בערימה של אידיוטים". אבל אפילו הוא גילה אחרי מספיק זמן, שאם כל כך קשה למצוא ספקים טובים, ואם מתעוררים כל כך הרבה קשיים – אז הרבה פעמים האשם הוא בלקוח, ולאו דווקא בספק.

אנחנו ממהרים. אנחנו רוצים שכולם יתחילו לעבוד תוך כדי תנועה ויביאו תוצאות כאן ועכשיו. אשתי מקבלת פעם בשבוע טלפון מחברה, ומדובר על התאגידים הכי גדולים במשק, שחייבת שהיא תציל אותה כאן ועכשיו, כי "חייבים לתרגם את הדוחות הכספיים למחר. לרומנית. ולסינית. ולאוזבקית. ולא, אין גרסה אנגלית, אז גם לאנגלית". גם אני צריך את המתכנת שלי "עכשיו! דחוף!" וגם אתם מכירים את זה ש"חייבים לעדכן את האתר ולהעלות את עמוד המכירה לפסח היום! היוםםםם!!!!" #סליחה

זה כל הזמן ככה.

התוצאה היא כמובן בריף גרוע לספק, שמיתרגם לעבודה לא טובה. הלקוח אולי תמיד צודק, אבל הרבה פעמים הלקוח גם אשם לגמרי.

לא אשמת אף אחד

ויש עוד סיבות לתוצרים לא טובים. לפעמים אנחנו לא נותנים לספק מספיק זמן: לפעמים הוא צריך חודשיים כדי להתחיל להראות תוצאות. לפעמים קורה משהו לא צפוי בחיים שלו, בחיים שלנו. לפעמים יש תקופות עמוסות במיוחד. לפעמים סבתא שלו מתה. לפעמים יש לנו פערי קצב, או שהוא עובד בלילה ואנחנו ביום. לפעמים התחלף לו עובד או שהיה לו פנצ'ר באוטו.

יש המון סיבות לכישלון בעבודה עם ספקים. כדאי לחשוב רגע או שניים לפני שמפטרים אותם, כי למצוא ולהכשיר ספק חדש זו עבודה מייגעת, ואין שום ביטחון שזה יעבוד.

יאללה ביי

אבל יש מקרים שהספק צריך ללכת: אם יש לכם הערה לספק שלכם, ואתם חוזרים ומעירים את אותה הערה שוב ושוב, אבל לא מגיעים לתוצאה הרצויה – אז יש בעיה. אם אתם מחפשים את הספק שלכם שוב ושוב והוא לא עונה לטלפונים – אז יש בעיה. אם הספק שלכם לא מדווח על התקדמות, למרות שביקשתם ממנו שוב ושוב – אז יש בעיה.

הכל חוזר למשפט ההוא, שההגדרה לטירוף היא לעשות שוב ושוב את אותו דבר ולקוות לתוצאות אחרות. אם זה לא עובד, ואז זה לא עובד שוב ושוב ושוב, אז לא משנה כמה תתאמצו – זה לא יעבוד.

ואז, אין כבר מה לעשות. הספק חייב ללכת. וכל רגע שלא נעים לכם, הוא רגע שבו יש לכם יותר עבודה ואתם מפסידים כסף. שחררו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה רק אחד אם אפשר שניים?

לרגל השקת הספר החדש תכתוב תרוויח, שני הספרים ביחד במחיר של 149 ש"ח בלבד, כולל דמי משלוח.

הזמינו מהר לפני שייגמר (: