על חשיבות הפאסון - כתיבה אפקטיבית

הבלוג של כתיבה אפקטיבית

על חשיבות הפאסון

יש משהו לא נתפס במעבר הזה, של מלהיות אדם ללהיות עסק. והמשהו הזה עושה לנו את החיים קשים. כי איך מתנהגים עכשיו?

כשפונה אליכם לקוח? אתם קורקטיים? אתם אדישים? אתם מתלהבים? אתם מכרכרים מסביבו כמו פודל שמתחנן לחתיכת בונזו?

ומה עולה מההבלוג שלכם? שאתם נסחפים? שאתם סטלנים? מגניבים? גיקים?

אתם מפרגנים ללקוחה בפייסבוק: היא מטריפה? מהממת? הורסת? אין עליה? "עלי והצליחי אסתי?" "לא רע אסתי. בטח בפעם הבאה תשתפרי?"

הפסקה בתיכון

ההחלטות שאנחנו צריכים לקבל בצמתים האלה קצת מזכירות את ההפסקה בתיכון. זה לא רק מה אתה עושה, אלא גם איך אתה נראה כשאתה עושה את זה. זה נהדר למכור, אבל לרייר על הלקוח אחר כך, או להפגין התלהבות מוגזמת – זה לא רעיון טוב. וגם להיות אדיש לחלוטין ללקוח. זו גם לא בדיוק התנהגות מועילה.

המילה הרלוונטית היא פאסון. כדאי להכיר תודה, אבל במידה. כדאי למכור את עצמכם, אבל במידה. כדאי לפרגן, אבל במידה. אחרת אתם נראים לא אמיתיים. או אמיתיים בהגזמה. והדברים האלה מעוררים חשש בקרב לקוחות. לפעמים אפילו דחייה.

והכי הכי חשוב: אל תתנצלו. אל תתנצלו שאתם מוכרים. אל תתנצלו שאתם מדברים על העיסוק שלכם או על עצמכם. תזכרו שהעסק הזה (או העיסוק הזה) הם מי שאתם. ואתם באמת לא חייבים התנצלות לאף אחד על מי שאתם.

כי תודה לאל, אחרי הכל, התיכון כבר מאחורינו.

היי, רוצים לקבל ממני תכנים נוספים?

מלאו פרטים כאן!