אי אפשר למכור בשורה הראשונה. כדי לשווק באמצעות תוכן, צריך קודם לתקשר

הבלוג של כתיבה אפקטיבית

תהיו בני אדם: תאכלו קצת את הראש לפני שאתם מוכרים

לפני שמתחילים: נותרו מקומות ספורים לסדנת כתיבה לפייסבוק לעסקים. תכף תיסגר ההרשמה. כל הפרטים פה.

 

תגידו לי עוד פעם אחת שהתוכן הוא המלך. נו, נראה אתכם. עוד פעם אחת תגידו את זה. ידי הארוכה עוד תשיג אתכם. בזמן ובמקום המתאים.

התוכן הוא מלך, פחח.

התוכן הוא אולי מלך, אבל זה מלך שצריך לעבוד קשה בשבילו. התוכן הוא עבדות. ארוכה. מעייפת. מתישה. אבל אם אי פעם היתה השקעה מוצדקת עבור עסק – ובמיוחד עסק ללא אמצעים – הרי התוכן  הוא ההשקעה הזאת.

עסק יכול לשווק אך ורק באמצעות תוכן. בלי קידום מממומן בכלל, בלי לקנות מדיה. בלי שום דבר. כל מה שהוא צריך זה מקום לכתוב בו (כבר הצעתי שתפתחו בלוג?) ורשימת תפוצה להפיץ אליה. אם כבר להשקיע בקידום, מוטב לו להשקיע בקידום רשימת התפוצה.

קולה זה טעים

אבל שיווק באמצעות תוכן זה לא כלאחר יד. זה לא מה ששמעתם פעם על שיווק. "שלוש גרביים בעשר?" "כולם אוהבים קולה כי קולה זה טעים?" "קנו עוד היום?" זה לא תוכן. כל הפרסום האגרסיבי הזה זה לא תוכן. זה פיל מהעבר, צועד בחנות חרסינה צרכנית של המאה ה-21 ושובר הכל.

אפילו במקרה שבו אתם רוצים למכור מוצר או שירות באמצעות פוסט ספציפי, ו"עזוב אותנו כבר אתה והדיאלוג שלך עם הלקוחות", אתם לא יכולים למכור בשורה הראשונה. זה לא עובד.

תוכן הוא לא "נאום מעלית" שבו אתם צריכים להספיק להציג תוך דקה את המוצר שלכם שלכם ללקוח או משקיע. תוכן הוא משהו אחר לגמרי. בתוכן אין נאומי מעליות. נאומי המעליות שמורים עכשיו לסטרט אפיסטים ובסטיונרים בשוק – ולמען האמת, אפילו אצלם, מי שמשקיע קצת בחרוזים מוכר יותר גרביים ובננות.

אל תדחפו את המוצרים והשירותים שלכם בגרון של הלקוח בשורה הראשונה. נכון שהשורה הראשונה קובעת אם הוא יישאר או לא, אבל אם תדחפו לו מוצר בשורה הראשונה, לא רק שהוא לא יישאר – הוא גם לא יחזור.

בקיצור, לפני שאתם מוכרים לבן אדם, תהיו קצת תרבותיים. תאכלו לו קצת את הראש.

המלצות

היום, אני אמליץ קודם על בחורה אדירה אחת ואחר כך על עצמי. 

אז ככה:

שרומבה היא חנות קוסמטיקה. ואני, מה מעניין אותי קוסמטיקה? מת לא תתפסו אותי עם קרם עלי. אני גבר גבר. גבר ישן, מסוקס, שרירי ושמנמן – ותקחי בבקשה את הסרום שלך ותלכי מפה. אבל שרומבה היא לא רק חנות קוסמטיקה. היא בית ספר גבוה לשיווק באמצעות תוכן:

היא כותבת נהדר על החיים שלה, של הילדה שלה, של החברות שלה; היא יצרה קהילה אקטיבית ומעניינת ומעוניינת (זה מה שאשתי אומרת. אין כניסה לגברים לקבוצות האלה, השבח לשם) (רק הצצתי. בשביל המקצועיות. והשחורים). והיא מצליחה למכור. כל יום. גם מוצרים וגם שירותים. והכל באמצעות תוכן משובח. אז אל תהיו כחלונים. תהיו שרומבות. או שלפחות תצטרפו לקהילה שלה. ואל תשכחו לקנות משהו. אנחנו פה בעד עסקים קטנים.

חוץ מזה, עדכוני כתיבה אפקטיבית:

הבלוג מתעדכן עכשיו על בסיס יומי. זה מה שקורה כשכותבים תוכן ולא רוצים לתת אותו לפייסבוק. אני מקווה להתמיד. תחזיקו לי אצבעות. ובקיצור, מי שרוצה לקרוא באופן שוטף יכול להירשם לעדכונים (בתחתית עמודי הבלוג. למטה למטה.) אני מזהיר מראש שיש שם הרבה חומר, אז אם אתם נרשמים, אתם יכולים להאשים רק את עצמכם.

זה נראה ככה:

וכן, עכשיו אפשר לקרוא עכשיו את הדיוור הזה גם בבלוג, ואפילו לשתף אותו ולשלוח לחברים. אם אתם בעניין אז יופי טופי לי ולכם גם.

וגם:

סדנת כתיבה לעסקים קטנים ובינוניים. מקומות אחרונים בהחלט.

סדנאות כתיבה ארגוניות

וזהו זה להיום. שיהיה לכם יום נס קפה מסייעת, 30 ערבובים לימין, 30 ערבובים לשמאל. ואל תשכחו שוט של אחלה אספרסו בפנים.

צפריר

למה רק אחד אם אפשר שניים?

לרגל השקת הספר החדש תכתוב תרוויח, שני הספרים ביחד במחיר של 149 ש"ח בלבד, כולל דמי משלוח.

הזמינו מהר לפני שייגמר (: