א-ב של כתיבת תוכן

א-ב של כתיבת תוכן

יצירת תוכן היא קצת כמו דאעש או המשבר הפיננסי העולמי הבא – אתגר שמעסיק את הארגונים הגדולים בעולם אבל גם את אחרון העסקים הקטנים. למרות שדומה שרבים (במיוחד בישראל) אינם מוכנים לשלם על תוכן, הצורך של כל ארגון באשר הוא בתוכן הולך וגובר כל הזמן.

יש עוד ועוד סיבות לצורך בתוכן איכותי, אבל מה שעומד בבסיסן הוא השובע של האדם המערבי – זה שמרבים לקרוא לו “צרכן” מתוכן פרסומי מצד אחד, ומתוכן שיווקי ברמה מביכה מצד שני. ובאופן משעשע, ככל שלאנשים נמאס יותר מתכנים מהסוג הזה והם מחפשים משהו אחר – כך רק הולכת וגדלה הכמות של התכנים הרעים ברשת.

ומכיוון שתוכן מקורי מעולה הוא המנוע לחשיפה אורגנית מתמשכת במנועי חיפוש ואפילו ברשתות חברתיות, עולה השאלה: האם עסק קטן יכול להתמודד בכלל עם התקציבים ששופכים ארגונים גדולים כדי להגיע לתוכן איכותי? התשובה מעוררת ההשתאות היא שכן. כל עסק יכול. כל חנות משפחתית יכולה להתחרות עם רשת גלובלית במבחן התוכן האיכותי. כל מה שהעסק הקטן צריך בשביל זה הוא לפתוח את הראש טיפה ולנסות לגלות טיפ-טיפונת יצירתיות, אפילו שנורא נורא קשה.

כי יצירתיות היא היסוד המבדל. כל אחד יכול לכתוב או לשכור כותבים, ובוודאי שהג’נרל אלקטריקים ואמאזונים של העולם ישכרו לא פעם כותבים ממש מצוינים, אבל את ההיכרות האינטימית שיש לבעל עסק עם השוק שלו קשה מאוד לשכפל – את ההבנה מה לקוחות רוצים, מה מיוחד בתחום שלו, מה מרגיז, מה מעצבן ומה משמח – את כל זה הוא יודע הרבה יותר טוב מסוללת הכותבים של המתחרים שלו, אפילו אם הם כותבים כמו המינגוויי.

מה צריך להיות בתוכן הזה

הנה אמת מזעזעת: לכמות תוכן יש משמעות עצומה. קשה מאוד לנצח כמות. בגלל זה אולי יש כל כך הרבה תוכן רע ברשת: ארגונים משכילים לגשר על המחסור שלהם במקוריות בעזרת כמויות גדולות של פוסטים ופרסומים נחותים.

ולכן, אתם צריכים לייצר. בעצמכם או באמצעות שותפים, אתם חייבים להגיע למסה: להגדיר יעדים ולהתחיל לייצר. אל תרדו לחיי הכותבים שלכם. אל תבקשו דיוק עד אינסוף. אל תחדדו מסרים לנצח. אם אתם עושים את זה, אתם פוגעים במאמץ המרכזי, שהוא יצירה של מאסות של חומר באיכות סבירה וצפונה בתוך פרק זמן נתון. תעברו אתם על הכותבים שלכם, תנו שיפוץ קטן פה וקצת אהבה שם. את הכותבים שלחו להמשיך ולייצר.

ככל שהכותב שלכם כותב עליכם יותר, כך התוכן שלו יהיה חד, מהיר ואפקטיבי יותר. הוא לא ינסה לכתוב מילות מפתח. הן יבואו בקלות. למעשה, אם תתמידו תגלו שאתם מייצרים בעצמכם את מילות המפתח של התעשייה שלכם. הסיבה לכך היא שגוגל אוהבת טקסט אותנטי ולא מעושה. כדי לכתוב ככה, אי אפשר לחשוב על מילות חיפוש.

צד האיכות מקבל מענה מכל שאינו בנאלי ומובן מאליו, אלא חדש ומקורי. כבר כתבתי: יותר קל להגיד את זה מאשר לעשות את זה בפועל. אבל עדיין, גם אם אתם לא מקוריים לגמרי, לפעמים מספיקה גישה רעננה. אני תמיד ממליץ לאנשים לכתוב פחות כמו המורה שלהם לדקדוק או העורך דין שלהם – ויותר כמו שהם מדברים. פשוט זה טוב. פשוט זה נגיש לכל אחד. פשוט זה יותר לקוחות ויותר הכנסות.

ותזכרו, יצירת באלק משמעותי של תוכן היא מהלך: מהלך משמעותי, ארוך טווח ולא פעם גם מתמשך – כזה שלא נפסק אף פעם. גם אם פישלתם היום, בשבוע, בחודש או בשנה האחרונה, אתם תמיד יכולים להתחיל את התהליך או להמשיך אותו. בכל רגע נתון. התוכן שתייצרו ממש היום, מחר או בשבוע הבא – יהיה הנכס שלכם לתמיד. אז גם אם הזנחתם עד היום, תמיד כדאי להתחיל או לחזור לתהליך היצירה.

לא תמצאו פעולה שיווקית אפקטיבית יותר.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

המתן

רוצים לקבל טיפ כתיבה שבועי ועדכוני סדנאות לאימייל

הירשמו כאן
שלח לי טיפים
Subscribe to Newsletter