טיפ כתיבה שבועי מס’ 15: אז מה אני צריך את כל הליריות הזאת

טיפ כתיבה שבועי מס’ 15: אז מה אני צריך את כל הליריות הזאת

אהלן אהלן אהלן, מה נהיה? מה שלומכם?

לפני הטיפ, הערה. ועוד לפני ההערה, תזכורת: ביום חמישי בעשר בבוקר אני עורך סדנת תוכן לעצמאים, חברות וכותבים. כל העסק קורה בבני ברק (“קמפוס”, רחוב לח”י 31), וכולל גם ספר במתנה ופגישה של שעה, אחד על אחד איתי, שבה אני כותב. בשבילכם. עולה רק 490 שקל.

דיל פצצה אם תשאלו אותי. חבל שאני לא מוכר גם לעצמי.

איפה היינו? אה, הערה. ולא סתם הערה! הערה רבת חשיבות וערך: הסבר למה כל כך חשוב לכתוב אפקטיבי. תקשיבו טוב טוב.

מקשיבים?

אנחנו חיים בעידן של מסכים, והיומיום שלנו עתיר טקסט. אנחנו צורכים טקסט בעיתון, באתרי חדשות, בפייסוק, בטוויטר, בג’יידייט, באימייל, בוואטסאפ, במסרונים. אין סוף! וככל שמתרגשים עלינו יותר מסכים, ככה אנחנו צורכים יותר תוכן.

וככה אנחנו גם מתקשרים את עצמנו. דרך כל המסכים האלה. והאני שנשאר בכל המסכים האלה, הצפריר שהוא אני – הוא כבר לא תמונה או סרטון. לא לא. האני שאנחנו משאירים מאחורינו הוא האני הכתוב. וככה, הטקסט שלכם הוא חלק מכם. חלק מהאני שלכם. האימייל המגניב שהשארת לבחור שאיתו התחלת? זה לא מייל, זו את. התגובה החיננית שהשארת בפוסט של חבר? זו לא תגובה. זה אתה!

ועכשיו, תחשבו על התחרות. על המכרז הגדול שיש בו מנצחים בודדים שזוכים בתשומת הלב שלנו על המסך שלנו. תחשבו כמה אפקטיביים אתם צריכים להיות כדי שהאישיות הכובשת שלכם, שעולה מתוך הטקסט האפקטיבי שלכם, תזכה בתשומת הלב של הקוראים שלכם.

חתיכת אתגר, הא? ואם לא תהיו אפקטיביים? אין דבר. את תשומת הלב של אמא שלכם תמיד תצליחו להשיג.

יאללה ביי.

אה, שכחתי! טיפ!

(נו באמת, בן אדם יושב לכתוב טיפ ושוכח את הטיפ. תתארו לכם.)

הטיפ של היום הוא שכדאי לכם לחשוב טוב טוב על מי אתם. מי זה האיש הזה שאתם משאירים על המסך של אנשים אחרים. מי האישה הזו? מה זה המותג הזה? וכמה אתם מצליחים לשמור על אישיות בודדת. כי בינינו, אם יום אחד אתם פוצי מוצי בטוויטר ולמחרת אתם סמוטריץ’ בפייסבוק, אנשים יתקשו לקבוע מי אתם ולנהל אתכם מערכת יחסים.

ומילא אנשים, אם אתם שירותים וחינניים בתשע בבוקר בעמוד הפייסבוק שלכם, וב-12 מקללים לקוחה במסנג’ר, או סתם מתעלמים ממנה, אז ללקוחות שלכם יש קושי לקבוע איזה מותג אתם ומה רמת השירות שלכם (אז הם יקבעו שאתם לא טובים). ואם בבוקר אתם מדברים אל לקוחות עסקיים בשפה פורמלית, ובצהריים אתם מדברים אל ילדים בשפה מתיילדת – אז אנשים לא יוכלו לאפיין אתכם ויילכו לתת את הכסף שלהם למישהו שכן יודע מיהו.

ברור, נכון?

יופי.

יאללה, עכשיו להירשם לסדנה של יום חמישי. צ’ופ צ’ופ, לפני שייגמר המקום וכל זה.

נתראה, ושבוע נפלא.

צפריר

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

המתן

רוצים לקבל טיפ כתיבה שבועי ועדכוני סדנאות לאימייל

הירשמו כאן
שלח לי טיפים
Subscribe to Newsletter